ATRANDAME. SUSIPAŽĮSTAME. KURIAME
Kur įsivaizdavo pasaulio centrą antikinės Graikijos gyventojai? Kokias rūbų madų tendencijas kalvarijiečių nuotraukose atpažįstame iš XX a. trečiojo ir ketvirtojo dešimtmečio nuotraukų? Kokias istorijas mena religinio kulto pastatai Kalvarijoje? Dar daugiau klausimų, hipotezių, išvadų ir idėjų buvo pristatyta birželio 17 dieną vykusioje mokinių tiriamųjų darbų konferencijoje „Atrandame. Susipažįstame. Kuriame. Patyriminis mokymas (is), ugdant mokėjimo mokytis kompetenciją“. Ši konferencija buvo organizuota siekiant įgyvendinti „Kokybės krepšelio“ pagrindinį tikslą – užtikrinti ugdymo (si) kokybę, skatinančią kiekvieno mokinio asmeninę pažangą palankioje ugdymo (si) aplinkoje.
Konferencijoje dalyvavo mokytojai ir mokiniai iš Vilkaviškio rajono, Keturvalakių daugiafunkcio centro, Kauno raj. Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos, Kauno KTU J. T. Vaižganto progimnazijos, Kalvarijos sav. Sangrūdos ir Kalvarijos gimnazijų. Mokiniai parengė ir pristatė penkiolika pranešimų lietuvių ir anglų kalbomis, kuriuose buvo gvildenamos juos dominančios temos iš lietuvių kalbos, krašto pažinimo, chemijos, užsienio kalbos bei sveikos gyvensenos.
Tiriamoji veikla padėjo mokiniams pažinti save kaip besimokančius, suvokti individualius poreikius, išsikelti mokymosi tikslus ir veiklą planuoti taip, kad šiuos tikslus pasiektų. Pristatymuose mokiniai apžvelgė suformuluotus tikslus ir uždavinius, įvardijo savo atrastus šaltinius bei įrankius, apžvelgė reikalingos medžiagos sisteminimo pavyzdžius bei sukurtų produktų panaudojimo praktines galimybes.
Po tiriamųjų darbų pristatymo konferencijos dalyviai buvo pakviesti praktinei veiklai su LISPA atstovais. Mokiniams ir mokytojams buvo siūlomi robotikos užsiėmimai ir pažintis su virtualios realybės akiniais.
Mokinių tiriamųjų darbų konferencija atskleidė, jog konferencijos dalyviams mokymasis yra nuolatinis procesas, kuriame jie, mokiniai, siedami jau turimas žinias su naujomis, supranta žinių ir gebėjimų vertę.
Žymė:Kokybės krepšelis