ERASMUS+ KA229 daugiašalio projekto GAME ON partnerių susitikimas Italijoje
ERASMUS+ KA229 daugiašalio projekto GAME ON (2020-1-EL01-KA229-078741_5) partneriai lapkričio 13-19 dienomis, įgyvendindami paraiškoje numatytas veiklas ir tikslus, atvyko į Istituto Comprensivo Statale Di Alvignano mokyklą Italijoje. Kalvarijos gimnazijai atstovavo mokytojos Vilma Pitkauskienė ir Giedrė Guzavičienė bei 8b klasės mokinės: Vakarė Adamavičiūtė, Liepa Čiplytė, Aidija Šitkauskaitė ir Žemyna Zavistauskaitė.
Kartu su mokytojais ir mokiniais iš 6 projekto partnerių šalių siekėme pažinti Viduržemio jūros regiono mitybos ypatumus, stiprinti sveikos mitybos įpročius, pažinti partnerių šalių mitybos įvairovę. Mokinės pristatė savo šalį, miestą, taip pat parengė išsamius tradicinių valgių receptus: papasakojo kaip gaminti cepelinus, žemaičių blynus, bulvių plokštainį ir šaltibarščius. Prieš šį susitikimą mokinės kartu su technologijų mokytoja Kristina Palubinskiene parengė ir išbandė sveiko maisto gaminimo receptus.
Pirmąją viešnagės dieną Alvignano meras projekto partnerius pakvietė į savivaldybę, kur buvome sutikti su nuoširdžiais sveikinimais ir vaišėmis. Vietiniai mokiniai svečius pasitiko su Europos sąjungos ir Italijos himnais, po to stebėjome stilizuotus šokius pagal neapolietiškas melodijas, aplankėme Alvignano mokyklos skyrius gretimuose kaimeliuose. Stiprindami komunikacinę ir kultūrines kompetencijas mokiniai, vadovaujami picerijos Ellite Pizza šefo, mokėsi kepti picą. Šefas atskleidė keletą svarbių paslapčių: kokia yra tinkama miltų rūšis, kaip minkyti ir formuoti picos pagrindą. Pasivaišinę šviežiomis neapolietiškomis picomis grįžome į mokyklą, ten mokinių laukė mitybos specialistė. Projekto dalyviai išklausė pranešimą apie Viduržemio jūros regiono mitybos ypatumus, vėliau mokiniai pristatė pranešimus apie savo šalių tradicinius valgius. Ugdytiniai sudarė sveikos mitybos piramides, sušoko bendrą šokį. Savaitė, kupina įvairiausių patirčių, galimybių, artėjo į pabaigą ir ketvirtadienį visi projekte dalyvavę mokytojai ir mokiniai susirinko į vietinę piceriją bendrai atsisveikinimo vakarienei. Renginyje netrūko šypsenų, juoko, bendrų dainų ir šokių, linkėjimų ir išsiskyrimo ašarų.
Lankydami projekto partnerius Italijoje, turėjome daugybę progų pažinti šalies kultūrinį- istorinį paveldą. Antroji diena prasidėjo labai anksti, išvykome į Pompėją, pakeliui grožėjomis neįprastu kraštovaizdžiu: dangų siekiančiais kalnais, vynuogynais, jūra. Ekskursija po Pompėjos miesto griuvėsius su gidu atskleidė įdomių faktų apie miestelėnų gyvenimo būdą. Pavyzdžiui, jau anuomet virtuvę turėjo ir maistą gaminosi tik turtingos šeimos, nepasiturintys gyventojai maistą pirkdavo mieste. Trečioji diena prasidėjo rokoko stiliaus Kazertos rūmuose, kurie priklausė Burbonų dinastijai. Aplankę tik mažesniąją dalį puošnių menių, skirtų svarbiausiems dievams, metų laikams, sužinojome, kad iš viso rūmuose yra net 1200 kambarių. Penktadienį išsiruošėme aplankyti amžinąjį miestą – Romą. Aplankėme visuomeninio ir politinio gyvenimo centrą -forumą, gladiatorių ir laukinių žvėrių kovas menantį Koliziejų, religinio ir politinio gyvenimo centrą – Kapitolijų, Tėvynės altorių, Marčelo teatrą, Mikelandželo sukurtą Šv Marijos baziliką.
Italijoje praleista savaitė mokiniams buvo kupina galimybių pažinti kultūrinę ir istorinę šalies patirtį, leido užmegzti naujas pažintis ir bendradarbiauti, naudojantis skaitmeninėmis technologijomis kurti turiningus pranešimus. Plėtodami bendrąsias kompetencijas mokiniai tobulėja kaip asmenybės, rengiasi socialinei įtraukčiai, sveikai gyvensenai bei aktyviam pilietiškumui.
Giedrė Guzavičienė
projekto koordinatorė Kalvarijos gimnazijoje
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija, jos institucijos ir Švietimo mainų paramos fondas negali būti laikomi atsakingi už šios medžiagos turinį ir bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.“ |