Daugiašalio ERASMUS+KA229 projekto partneriai susitiko paskutinį kartą
Paskutinis ERASMUS+ KA229 daugiašalio projekto GAME ON (KA229-1-EL01-KA229-078741_5) partnerių susitikimas įvyko balandžio 24-28 Mustafa Kemalio vidurinėje mokykloje Duzcėje, Turkijoje. Siekdami įgyvendinti projekto paraiškoje numatytas veiklas, partneriai iš Lietuvos, Suomijos, Š. Makedonijos, Graikijos, Italijos ir Turkijos stiprino sveikos gyvensenos ir socialinio emocinio ugdymo kompetenciją.
Pirmąją susitikimo dieną šeimininkai svečius pakvietė į koncertą miesto savivaldybėje. Stebėjome tradicinius turkiškus šokius, grožėjomės tautiniais kostiumais, klausėmės mokinių choro atliekamų dainų ir sveikinimo kalbų. Projekto partneriai pristatė savo šalis, miestus ir mokyklas. Po sveikinimo žodžių projekto dalyviai ir šeimininkai susibūrė į mišrias komandas ir žaidė susipažinimo žaidimus, mokėsi Ebru piešimo technikos, atliko tradicinius turkiškų šokių žingsnelius, žaidė smiginį ir „petankę“. Antroji diena buvo kupina bendradarbiavimo ir probleminio mokymo veiklų. Projekto dalyvių komandos drauge su mokyklos konsultante sprendė paaugliams aktualias situacijas, ieškojo veiksmingų problemų sprendimų. Jie mokėsi emocijų valdymo strategijos pagal šviesoforo principą, aiškinosi, kaip atsispirti neigiamai draugų įtakai bei sveikos mitybos principų. Pirmosios pagalbos mokymai ir praktiniai užsiėmimai buvo naudingi ir mokytojams, ir mokiniams. Po pietų visi projekto dalyviai išvyko į kultūrinę pažintinę ekskursiją Ormanijos parke. Vaikščiodami parko takais, stebėjome augalus, gyvūnus, klausėmės neįprastų paukščių garsų. Trečioji diena projekto partneriams buvo turtinga kūrybiškumą ugdančių veiklų pradinės mokyklos skyriuje. Aptarę kiekvienos šalies pasakoms būdingus elementus: skaičius, veikėjų paveikslus, stebuklingus daiktus, mokiniai turėjo sukurti klasikinės pasakos interpretaciją anglų kalba. Kalvarijos gimnazijos mokiniai pristatė ištrauką iš pasakos „ Gražuolė ir pabaisa“.
Stiprindami skaitmeninę kompetenciją ir komunikavimo užsienio kalba įgūdžius, projekto dalyviai dirbo grupėse ir kūrė skaitmeninius lankstinukus apie sveikatos svarbą ir korona virusą. Jie taip pat mokėsi, kaip apsisaugoti nuo priklausomybės kompiuteriniams žaidimams, atlikdami skaitmenines užduotis. Po pietų išvykome aplankyti kalnuotas Diuzce miestelio apylinkes: grožėjomės plačiomis riešutų giraitėmis, Efteni ežeru ir užburiančiu Giuzeldere vandens kriokliu. Mokiniai aktyviai žaidė turkiškus žaidimus gamtoje.
Ketvirtąją susitikimo dieną mokiniai dalyvavo daugiakalbystės pamokoje ir mokė savo bendraamžius pasakyti po keletą frazių partnerių kalbomis. Išmokę įvairių frazių, rinkomės į asmens higienos pamokėlę, kurią vedė mokyklos konsultantė. Smagiausia pamokos dalis buvo kvapų atpažinimas ir kvepalų gamyba, panaudojant įvairius eterinius aliejus. Vėliau visi mokiniai rinkosi į kardio treniruotę, kurioje atliko bendrą šokį. Šiek tiek praalkę išvykome į virtuvės meno centrą MSM, kad išmoktume pasigaminti turkiškus sarma ir manti. Ketvirtoji diena baigėsi atsisveikinimo vakarėliu: bendrais šokiais, dainomis, palinkėjimais ir atsiveikinimo ašaromis.
Penktoji diena prasidėjo ankstyva išvyka į Stambulą. Atvykę į Auksinio Rago pusiasalį, gido vedini, aplankėme Sultanahmeto aikštę, šv. Sofijos soborą, antikinį hipodromą, plaukdami Bosforo sąsiauriu, klausėmės įdomių istorijų ir stebėjome puošnius pastatus.
Įgyvendinę visas projekto paraiškoje numatytas mokytojų ir mokinių mobilumo veiklas, aptarę galutinės ataskaitos rašymo principus ir reikalavimus, išsiskyrėme tikėdamiesi pratęsti bendradarbiavimą kituose projektuose.
Giedrė Guzavičienė
Erasmus+ KA 229 Projekto koordinatorė
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija, jos institucijos ir Švietimo mainų paramos fondas negali būti laikomi atsakingi už šios medžiagos turinį ir bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.“ |