
Pelėdos teismas
Kovo 21 d. 4a klasės mokiniai dalyvavo integruotoje lietuvių kalbos ir literatūros, gamtos mokslų bei technologijų pamokoje „Pelėda, bet ne gėda“, kurią vedė mokytoja J. Jakubonytė ir technologijų mokytojas A. Sinkevičius. Jos metu mokiniams buvo iškeltas iššūkis apginti pelėdą, kad jai nebūtų gėda.
Tyrinėdami, lygindami dalykinį ir meninį tekstą, ketvirtokai susipažino su pelėdos kūno ir elgesio ypatumais, išsiaiškino, kodėl pelėda vaizduojama išminties simboliu. Stebėdami vaizdinę medžiagą mokiniai įsitikino, kad tik pelėda geba skraidyti nesukeldama nė menkiausio garso. Antroje užsiėmimų dalyje buvo surengtas pelėdų „grožio konkursas“ – remdamiesi tvarumo principu (panaudodami buitines atliekas) mokiniai gamino medines pelėdas. Deja, gražiausios išrinkti nepavyko, nes visos buvo labai originalios.
Baigiantis pamokai pelėda buvo išteisinta – prieita išvados, kad pelėda nuostabus, išmintingas ir gražus paukštis. Būtų labai įdomu ją sutikti miške ir pasisveikinti. O „Gėda pelėda, lašinius ėda“ sakysime tik norėdami pajuokauti ar švelniai pasierzinti, kaip tai darydavo mūsų proseneliai.