Kultūrinio ugdymo ir STEAM veiklos
Gruodžio 14 dieną Kalvarijos gimnazijos 5-8 klasių mokiniams vyko „Kultūrinio ugdymo ir STEAM veiklos“. Patyrimines veiklas suorganizavo mokytojos D. Jonylienė, S. Valentaitė-Rugienė ir V. Pitkauskienė.
Afrikos būgnų pamokos. Profesionalus perkusininkas, nuostabus edukatorius ir perkusijos studijos „Afrikos būgnai“ įkūrėjas Gediminas Mačiulskis didžiulį dėmesį skiria afrikietiškai muzikai, ritmams, būgnams ir nuoširdžiai dalijosi savo patirtimi bei žiniomis su mokiniais! Šioje edukacinėje pamokoje kiekvienas galėjo išmėginti savo jėgas grodami djembe! Būgnas kiekvienam dalyvaujančiam! Tai energijos, pozityvo ir gerų emocijų kupina patyriminio ugdymo pamoka.
Dvaro kultūra Europoje ir LDK. Edukacinės programos metu moksleiviai buvo supažindinti su dvaro kultūra Europoje ir LDK, pasitelkiant kostiumo ir šokio istoriją. Programos metu moksleiviai išvydo autentiškai atkurtus istorinius kostiumus, kuriuos vilkėjo to laikmečio kilmingi bajorai ir jų damos. Šokėjai pademonstravo moksleiviams dvaruose šokamus šokius ir papasakojo, kokių dvaro etiketo taisyklių privalėjo laikytis kilmingieji. Moksleiviai buvo pakviesti patys išbandyti šokių žingsnelius ir pasimokyti mandagių dvaro manierų.
Pažink Lietuvos tiltus su STEAM veiklomis. Šiame edukaciniame užsiėmime mokiniai susipažino su seniausiais Lietuvos tiltais. STEAM veiklų metu buvo apjungta Lietuvos istorija, paveldas, kultūra, šiuolaikinė ir senovinė architektūra. Edukacinės veiklos metu mokiniai statė savo įsivaizduojamus tiltus, buvo supažindinti su inžinerijos pradmenimis, pasitelkus kūrybiškumą, vaizduotę ir meninius gebėjimus. Mokiniai mokėsi bendrauti ir bendradarbiauti, dirbti komandose, ugdė lyderystės įgūdžius. Per smagias veiklas, mokiniai patyrė istorijos, kultūros, pilietiškumo dermę, įgijo gebėjimų inžinerijos ir architektūros srityse, patyrė pažinimo, bendradarbiavimo, sėkmės dirbant komandoje džiaugsmą.
Gotikinis nuotykis – architektūrinė edukacija. Edukacinis užsiėmimas supažindino moksleivius su gotikinės architektūros bruožais, padėjo atrasti ryšius, siejančius gotikinę architektūrą su inžinerija, matematika ir menu. Vaizdinėje prezentacijoje mokiniai susipažino su gotikai būdingomis architektūros detalėmis: langais, durimis, rozetėmis, bokštais ir skulptūromis. Išsiaiškino, kur ir kodėl naudojami ramsčiai, sąramos, smailėjančios arkos. Kas yra kontraforsai ir arkbutanai? Praktinėje užsiėmimo dalyje moksleiviai įtvirtino gautas žinias – mokiniai braižė gotikinį langą.
Užfiksuota šviesa – chemija ir fotografija. Edukacijos teorinėje dalyje mokiniai susipažino su fotografijos samprata, fotoprocesų technologijomis. Praktinėje užsiėmimo dalyje moksleiviai, naudodami senosios fotografijos metodą – cianotipiją, gamino atviruką. Teptuku užtepė ultravioletiniam spektrui jautrų mišinį, ruošinį išdžiovino ir jam išdžiūvus, iš džiovintų augalų – išdėliojo piešinį. Sudėliotą kompoziciją jie užfiksavo po ultravioletine lempa. Cianotipijos procese jungiasi fotografijos ir tapybos procesai. Ši edukacija atskleidė mokslo ir meno sintezės galimybes.